Pečené romanesco

Ochutnali ste už snáď najkrajšiu zeleninu romanesco? Je nielen krásne, ale aj chutné a zdravé. Patrí do čeľade kapustovitých zelenín a niekedy sa označuje ako rímsky karfiol. Má príjemnú chuť, trochu ako kombinácia karfiolu a brokolice.

Romanesco je plné zdravých látok:

  • obsahuje širokú škálu vitamínov (C, A, K, vitamíny skupiny B)
  • nájdete v ňom vápnik aj železo
  • antioxidanty glukozinoláty podľa vedeckých štúdií pomáhajú predchádzať rakovine a pôsobia tiež proti infekciám a baktériám
  • má pozitívny účinok na trávenie a napomáha vylučovaniu toxínov z tela

V tomto jednoduchom recepte vám bude veľmi chutiť. Toto pečené romanesco si môžete dať len tak, ako ľahkú večeru, alebo ako prílohu k hlavnému jedlu. Hodí sa napríklad k restovanému cíceru, k šošovici na kyslo alebo k lahodnému krémovému bulguru.

Toto jedlo skvelo dochutí lahôdkové droždie. Sú to neaktívne kvasnice, ktoré sa používajú ako zdravé ochucovadlo. Jedlám dodá zaujímavú „syrovú“ chuť ale aj nutrične cenné látky – bielkoviny a vitamíny (hlavne vitamíny skupiny B). Je bežne dostať v obchodoch so zdravoiu výživou. Narozdiel od klasického droždia nespôsobuje tráviace problémy.

Ingrediencie:

1 romanesco
3 PL olivového oleja (+ ešte trochu na postriekanie romanesca v pekáči)
1/2 až 3/4 ČL soli (záleží na veľkosti romanesca)
2 nie príliš veľké strúčiky cesnaku
2 PL strúhanky (uprednostňujem bezlepkovú kukuričnú, ale môžete dať aj klasickú)
2 PL lahôdkového droždia


Potrebný čas: 45 minút

Postup:

Rúru zapnite na 200 stupňov.

Romanesco umyte a postavte na prkienko špičkou hore. Rezom cez špičku ho rozdeľte na 2 polovice. Z každej polovice vyrežte hlúbik a listy a rukou oddeľte jednotlivé ružičky. Ide to ľahko. Ružičky preložte do misky.

 

Môj tip: Hlúbik nevyhadzujte. Aj v ňom sa nachádza množstvo zdraviu prospešných látok.  Môžete ho dať do zeleninového vývaru alebo nakrájať do zeleninovej polievky namiesto kalerábu, prípadne pridať ku brokolici do brokolicovej polievky.

Ďalej si pripravte jednoduchú marinádu. Olej zmiešajte so soľou a pretlačeným cesnakom. Nalejte na kúsky romanesca a rukou dobre premiešajte. Marináda sa rýchlo vpije do zeleniny, ktorá sa vám môže zdať suchá. Ale prílišné množstvo tukov zaťažuje pečeň a zelenina bude chutná aj keď nebude plávať v oleji.

V marináde obalené ružičky rovnomerne rozložte na plech. Posypte ich strúhankou zmiešanou s lahôdkovým droždím. Nakoniec ich ešte môžete postriekať alebo pokvapkať troškou oleja.

Pečte 25 až 30 minút.

Dobrú chuť ♥

Soňa Maléterová
Milujem jedlo a už niekoľko rokov ho varím chutne, zdravo a ľahko. Hovorím tomu LÁSKAVÉ VARENIE, pretože pri ňom vzniká jedlo láskavé k telu aj duši. Jedlo, ktoré telu prospeje a omladí ho. Rada sa s vami podelím o užitočné informácie a skúsenosti, vďaka ktorým sa budete cítiť a vyzerať lepšie. Viac sa o mne dozviete tu >>

Stiahnite si zdarma e-book

Prečo a ako viac variť bez mäsa, mlieka, vajec a cukru

 

Chystám pre vás  novú vylepšenú verziu tohto e-booku. Ďakujem za pochopenie.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely zpracovania tohto komentára. Zásady ochrany osobných údajov.