Teplý šalát z čiernej šošovice, quinoy a restovanej zeleniny

Pripravte si výživný a veľmi chutný šalát, ktorý je plnohodnotným hlavným jedlom a dodá vám energiu a dostatok živín. Šošovica a quinoa sú skvelými zdrojmi dobre stráviteľných bielkovín, vitamínov (hlavne skupiny B) a potrebných minerálov ako je vápnik a horčík. Narozdiel od mäsa navyše obsahujú dôležitú vlákninu a prispievajú k zdravému črevnému mikrobiómu.

Vedeli ste, že mnoho ľudí má problém stráviť priveľkú porciu surovej zeleniny naraz? Preto ako hlavné jedlo v teplých obdobiach pripravujem šaláty, ktorých základom sú práve strukoviny a obilniny. Dopĺňam ich kombináciou tepelne upravenej a čerstvej zeleniny. Oboje má v našej strave nezameniteľnú úlohu.

Ale priveľa surovej zeleniny, ktorú jedávame často a dlhodobo (napríklad denne studený šalát na večeru či obed) zaťažuje slezinu. To sa prejavuje nafúknutým bruchom, pocitom ťažoby ale aj riedkou stolicou.

Chcete sa naučiť pripravovať jedlá, ktoré sú jednoduché, chutné ale zato plné živín, skvelé pre váš mikrobióm a navyše sa po nich chudne? Pridajte sa do 3 týždňového online kurzu Detox jedlom jar/leto, ktorého brány sú pre vás práve teraz otvorené.

Všetko o tomto kurze zdravého varenia zistíte tu >>> Detox jedlom.

Pusťme sa už ale do prípravy šalátu :)

Ingrediencie na 2 porcie:

1 a pol hrnčeka uvarenej čiernej šošovice beluga (je to približne 3/4 hrnčeka neuvarenej šošovice)
1 hrnček uvarenej červenej quinoi (je to zhruba polovica neuvarenej)
1 menšia cuketa
1/2 čerstvej červenej papriky
2 PL olivového oleja
soľ
mleté čierne korenie
sušená bazalka
1 PL umeoctu
čerstvé šalátové listy, klíčky a kvasená zelenina na podávanie


Potrebný čas: 35 minút

Postup:

Čiernu šošovicu dobre prepláchnite v studenej vode a dajte ju variť na 25 minút v zhruba dvojnásobku vody s bazalkou. Potom k nej pridajte tretinu čajovej lyžičky soli a varte ešte 5 minút. Keď je šošovica uvarená, zlejte prebytočnú tekutinu a primiešajte 1 lyžicu umeoctu.

Quinou prepláchnite v studenej vode a potom ju v sitku zalejte vriacou vodou. Varte ju 15 minút v dvojnásobku vody.

Medzitým ako sa vám varí quinoa umyte cuketu a papriku. Cuketu prerežte pozdĺžne a potom ju nakrájajte na tenké polkolieska. Jemne ich posoľte. Polovicu papriky nakrájajte na kúsky široké asi pol centimetra a dlhé tri centimetre.

Do panvice dajte olej a keď bude rozohriaty, vložte kúsky cukety a zasypte ich čiernym korením. Restujte na silnejšom plameni niekoľko minút, kým nezačnú chytať farbu. Miešajte. Potom k nim pridajte kúsky papriky a ešte 1-2 minúty restujte.

Pridajte uvarenú quinou, premiešajte a krátko orestujte. Nakoniec primiešajte uvarenú šošovicu. Všetko spolu krátko prehrejte a hneď servírujte s čerstvými šalátovými listami podľa chuti. Vhodné sú aj klíčky a trochu kvasenej zeleniny. Podporíte tak svoju pečeň a tiež zdravý črevny mikrobióm.

Môj tip: Šošovicu aj quinou môžete uvariť aj deň vopred a odložiť do chladničky. Takto budete mať jedlo pripravené za krátku chvíľu.

Dobrú chuť ♥

Soňa Maléterová
Milujem jedlo a už niekoľko rokov ho varím chutne, zdravo a ľahko. Hovorím tomu LÁSKAVÉ VARENIE, pretože pri ňom vzniká jedlo láskavé k telu aj duši. Jedlo, ktoré telu prospeje a omladí ho. Rada sa s vami podelím o užitočné informácie a skúsenosti, vďaka ktorým sa budete cítiť a vyzerať lepšie. Viac sa o mne dozviete tu >>

Stiahnite si zdarma e-book

Prečo a ako viac variť bez mäsa, mlieka, vajec a cukru

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely zpracovania tohto komentára. Zásady ochrany osobných údajov.