Lahodná arašidová omáčka

Výborná arašidová omáčka na ázijský spôsob

Jedna z mnohých vecí, ktoré som si na Bali zamilovala je arašidová omáčka. Krásne pozdvihne chuť zeleniny. Výborne sa hodí k jarným zeleninovým závitkom, alebo do tzv. Poke bowl (=poke miska) plnej zeleniny v kombinácii s ryžou či quinoou a napríklad s tofu. Pokojne si ju tiež dajte k šalátu alebo k naparenej zeleninke, namiesto dresingu.

Len to neprežeňte s množstvom a frekvenciou, predsa len obsahuje celkom dosť tuku. Myslím, že je skvelá pre občasné spestrenie chute zeleniny.

Arašidové maslo

Základom tejto omáčky je arašidové maslo. Môžete použiť jemné alebo s kúskami arašidov. Vyskúšala som obidve varianty a chutili mi. No vždy si vyberajte kvalitné arašidové maslo. Tu sa šetriť neoplatí. Teda v prvom rade také, ktoré obsahuje len arašidy a prípadne ešte soľ. Do tohto receptu sa totiž hodí solené arašidové maslo, ale nie je to podmienka.

Nič iné do kvalitného arašidového masla nepatrí, takže ak vidíte v zložení palmový olej, cukor či emulgátory, také maslo nekupujte.

Po otvorení maslo dobre premiešajte a potom ho skladujte v chladničke.

Ingrediencie na 2 porcie:

2 kopcovité PL arašidového masla (hodí sa solené, ale nie je to podmienka)
1 PL omáčky Tamari (alebo Shoyu –  nie je bezlepková)
1 kopcovitá ČL ryžového sladu alebo sirupu
1-2 PL studeného kokosového mlieka (ak nemáte, nahraďte studenou vodou)
1 PL limetkovej alebo citrónovej šťavy


Lahodná arašidová omáčka

Postup:

Všetky ingrediencie dobre zmixujeme alebo vymiešame. Mixujte v prípade, že máte mixér s menšou nádobkou, pretože množstva je menej a vo väčšej nádobe by sa stratilo. Môžete tiež pokojne vymiešať vidličkou.

Ingrediencie (hlavne Tamari a limetkovú šťavu) pridávajte k arašidovému maslu postupne a ochutnávajte. Vylaďujte pomer ingrediencií, tak aby ste si vytvorili ideálnu chuť pre seba.

Kokosové mlieko, alebo jeho časť môžete nahradiť vodou.

Obmieňajte, skúšajte

Omáčku môžete obmieňať podľa svojej chuti. Napríklad pridajte chilli, ale radšej v zime, než v týchto horúcich dňoch. Chilli veľmi zohrieva organizmus.

Ďalšou variantou je cesnak. Skúste do omáčky pridať trochu sušeného alebo veľmi jemne nastrúhaného čerstvého cesnaku.

Dobrú chuť

Vyskúšali ste tento recept? Dajte mi prosím vedieť, ako sa vám páčil. Môžete to napísať priamo tu do komentára, alebo na Facebooku. Ak ma sledujete na Instagrame, pochváľte sa, odfoťte svoj výtvor a nezabudnite ho označiť @laskavevarenie. Rada budem vašu fotku zdieľať. Vďaka!

Milujem jedlo a už niekoľko rokov ho varím chutne, zdravo a ľahko. Hovorím tomu LÁSKAVÉ VARENIE, pretože pri ňom vzniká jedlo láskavé k telu aj duši. Jedlo, ktoré telu prospeje a omladí ho. Rada sa s vami podelím o užitočné informácie a skúsenosti, vďaka ktorým sa budete cítiť a vyzerať lepšie. Viac sa o mne dozviete tu >>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely zpracovania tohto komentára. Zásady ochrany osobných údajov.