Mrkvové hranolky

Poznáte niekoho, kto nemá rád hranolky? Ja nie. Tá kombinácia chrumkavého, pekne mastného a slaného…áno, poznám to. Ťažko sa im odoláva. A po každom poslednom hranolčeku prichádza ďalší posledný :-)

Odkedy som takmer úplne prestala jesť zemiaky, hranolky ma nechávajú chladnou. Prečo nejem zemiaky? Dôvodov je niekoľko, píšem o nich v tomto e-booku zdarma Prečo a ako prejsť na rastlinnú stravu.  No ten hlavný dôvod je, že sa bez nich cítim lepšie. Aj vy môžete. A nemusíte sa hneď stať veganom. Nie každý vegan totiž je dobre a zdravo. Je fajn vedieť, čo nám prospieva a čo nie.

A viete čo je perfektné? Na hranolkách si môžeme pochutnávať aj bez zemiakov. Existuje niekoľko dobrých alternatív, napríklad hranolky z batátov či zeleru. V chladnom období naše telo potrebuje viac tukov, ale aj viac tepelne upravenej zeleniny. Takže prečo nie hranolky? Tie zeleninové sú rozhodne lepšie stráviteľné ako zemiakové  a aj keď sú robené na tuku, určite z nich nepriberiete.

Mojim favoritom sa stali mrkvové hranolky.

Sú chutnou prílohou k jedlám, ale hodia sa aj ako snack alebo netradičné pohostenie návštevy. Výborne chutia s hummusom.

Recept som videla už dávno niekde na nete, ale upravila som si ho podľa seba. Namiesto soli používam kvalitnú sójovú omáčku. Ak ju nemáte, môžete ju nahradiť soľou (dajte 1 ČL na porciu). Ale s omáčkou je ich chuť zaujímavejšia a sú rozhodne zdravšie.

Pozor na lacné „sójové“ omáčky plné glutamátov, či iných nezdravých látok. Pravá sójová omáčka vzniká fermentáciou sóje, čo je najzdravší spôsob jej úpravy. Ak sa chcete dozvedieť, ktoré výrobky zo sóje nám prospievajú a akým sa radšej vyhnúť, prečítajte si e-book zdarma.

Ingrediencie na 1 porciu:
1 väčšia mrkva
1 PL sezamového oleja lisovaného zastudena (môže byť aj slnečnicový, vhodný na smaženie a pečenie)
1 PL sójovej omáčky Tamari (môžete použiť aj Shoyu, ale Tamari je výraznejšia a hodí sa viac)
1/2 ČL sladkej červenej papriky
trochu čerstvo namletého čierneho korenia
1 ČL najemno nasekanej petržlenovej vňate


Potrebný čas: 20-25 minút

Postup:
Trúbu nastavíme na 220 stupňov.

Mrkvu umyjeme a nakrájame na rovnomerne dlhé a široké hranolčeky.

Pripravíme si marinádu. Olej, sójovú omáčku, korenie a petržlenovú vňať poriadne premiešame. Mrkvu namočíme do marinády a poriadne ju v nej „vykúpeme“, aby sa dostala všade.

Na plech dáme papier na pečenie a jednotlivé hranolčeky naň rovnomerne rozložíme.

Pečieme 15-20 min na 220 stupňov. Doba pečenia závisí od toho, aké hrubé nakrájate jednotlivé kúsky, preto ich radšej počas pečenia kontrolujte, aby sa vám nepripálili.

Deti milujú hranolky. Určite si obľúbia aj tieto. Malým deťom ich urobte zvlášť – dajte menej omáčky a vynechajte čierne korenie. Pre deti do 2 rokov nie sú vhodné ani tieto hranolky.

Dobrú chuť

Milujem jedlo a už niekoľko rokov ho varím chutne, zdravo a ľahko. Hovorím tomu LÁSKAVÉ VARENIE, pretože pri ňom vzniká jedlo láskavé k telu aj duši. Jedlo, ktoré telu prospeje a omladí ho. Rada sa s vami podelím o užitočné informácie a skúsenosti, vďaka ktorým sa budete cítiť a vyzerať lepšie. Viac sa o mne dozviete tu >>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely zpracovania tohto komentára. Zásady ochrany osobných údajov.